Program rada
Jaslice
Specifičnost rada u jaslenoj grupu se ogleda u jedinstvu nege i vaspitanja koje je neophodno usled tesne povezanosti između fizičkog i psihičkog razvoja i zahteva sе u najranijem detinjstvu. U jaslenoj grupi o njemu brine medicinska sestra-vaspitač uz pomoć ostalih vaspitača, pedagoga, logopeda i drugih zaposlenih koji su neophodni za kvalitetan rad vrtića.
Vrtićka grupa
Dete je biće igre. Dete je posvećeno učenju. Razvoju dečjeg mišljenja doprinose mnoge aktivnosti među kojima se posebno izdvaja igra. Igra je za mlađu predškolsku decu osnovni motiv za bavljenje određenim aktivnostima, a učenje se javlja kao slučajan proizvod. Zato se trudimo da deci obezbedimo situacije i sredstva za igru, kako slobodnu i nestruktuiranu tako i vođenu igru koju inicira vaspitač.
Predškolska grupa
Pripremljenost za školsku nastavu je jedno od najznačajnijih postignuća u predškolskom periodu, do koga dolazi zahvaljujući povoljnom delovanju više faktora, pre svega dečjeg vrtića i porodice. Prelaz iz vrtića u školu treba učiniti što neprimetnijim i olakšati proces adaptacije novim uslovima, koji na početku može biti dosta otežan.
Program rada predškolske ustanove „Čarobna mala sirena“
Osnovna potreba svakog deteta je da se oseća sigurno i prihvaćeno u sredini, u kojoj može kroz igru, da istražuje svet oko sebe. Da bi ispunila ove uslove, sredina u kojoj dete živi treba svim svojim činiocima da doprinese rastu i razvoju deteta. Ovi uslovi se u kontekstu realnog programa manifestuju kroz kulturu ustanove koju u našem slučaju čine motivisani vaspitači, stručni saradnici, deca i roditelji sa kojima nastojimo stalno da budemo u interakciji. Podsticajna sredina za učenje i kvalitetan odnos odrasli - dete su glavna podrška detetu koje je aktivno, koje istražuje i stiče pozitivnа iskustava.
U našem vrtiću vaspitno-obrazovni rad se bazira na Osnovama programa predškolskog vaspitanja po Modelu A u kome se dete shvata kao aktivan učesnik u procesu saznavanja. Dete uči tako što samostalno izgrađuje znanje kroz istraživanje, kombinovanje i proveravanje informacija koje dobija, a vaspitač ima ulogu pomagača i posrednika izmedju deteta i programa. Sadržaji se obrađuju po projektima, temama i centrima interesovanja.
„Deca uče ono što žive.“
Kakvu će sliku o sebi, drugima i o svetu deca da izgrade u dečjem vrtiću, zavisi od toga kakav SVET čini predškolska ustanova. Sadržaj života u predškolskoj ustanovi je istovremeno sadržaj obrazovanja koje mu se nudi. Zato se trudimo da im pružimo priliku da kroz raznovrsne teme, bogatstvo materijala i čulnih iskustava svakodnevno razvijaju svoja interesovanja i mogućnosti.
Opšti cilj predškolskog vaspitanja se odnosi na upoznavanje sebe, razvijanje svesti o sebi i drugima, o svetu u kome dete živi i iz koga dobija informacije, i prerađuje ih u sprecifična saznanja.