Predškolska grupa
Program rada » Predškolska grupa
PRIPREMNI PREDŠKOLSKI PROGRAM
Pripremljenost za školsku nastavu je jedno od najznačajnijih postignuća u predškolskom periodu, do koga dolazi zahvaljujući povoljnom delovanju više faktora, pre svega dečjeg vrtića i porodice. Prelaz iz vrtića u školu treba učiniti što neprimetnijim i olakšati proces adaptacije novim uslovima, koji na početku može biti dosta otežan. To se ne postiže fokusiranjem na sticanje posebnih znanja i umenja već na opšti razvoj intelektualnih sposobnosti i saznajnih interesovanja, jačanje fizičkog i mentalnog zdravlja deteta.
U tom smislu teži se ostvarivanju zadataka koji se odnose na opštu pripremu deteta za školu:
- Postizanju potpune samostalnosti i razvijenost kulturno-higijenskih navika
- Razvjanju odgovornosti
- Unapređivanju dečje komunikacije i spremnosti za saradnju
- Razvijanju empatije i razumevanja za osećanja drugih
- Podsticanju deteta da komunicira i aktivno učestvuje u svim zajedničkim aktivnostima
- Povećanju interesovanja za socijalne norme ponašanja
U godini pred polazak u školu dete uči kroz aktivnu konstrukciju iskustava: posmatranjem, istraživanjem, igranjem uloga, rešavanjem problema. Igra je i dalje vodeća aktivnost, ali težnja da se nešto nauči postepeno počinje da se razlikuje od igre i ovaj motiv postaje vrlo izražen na prelazu sa predškolskog na školski uzrast i on obeležava spremnost deteta za školski tip učenja.
Ovakvoj spremnosti za školu doprinosi posebna ili specijalna priprema koja se ostvaruje kroz specifične i konkretne zadatke:
- Razvijenosti koordinacije pokreta i fine motorike
- Izgrađivanje sistema znanja o okolnoj stvarnosti
- Unapređivanje specijalnih sposobnosti i veština kao što je glasovna analiza reči, uvežbanost ruke za pisanje, orijentisanje u vremenu i prostoru, usvojenost osnovnih matematičkih pojmova
- Razvijanje želje za saznavanjem i sposobnosti da se srazmerno dugo bavi određenom aktivnošću
- Podsticanje kreativnosti, originalnosti i jedinstvenosti svakog deteta.
- Izgrađivanje pozitivnog stava prema školi i učenju.