na vrh

Predškolska grupa

Program rada » Predškolska grupa

PRIPREMNI PREDŠKOLSKI PROGRAM

Pripremljenost za školsku nastavu je jedno od najznačajnijih postignuća u predškolskom periodu, do koga dolazi zahvaljujući povoljnom delovanju više faktora, pre svega dečjeg vrtića i porodice. Prelaz iz vrtića u školu treba učiniti što neprimetnijim i olakšati proces adaptacije novim uslovima, koji na početku može biti dosta otežan. To se ne postiže fokusiranjem na sticanje posebnih znanja i umenja već na opšti razvoj  intelektualnih sposobnosti i saznajnih interesovanja, jačanje  fizičkog i mentalnog  zdravlja  deteta. 

U tom smislu teži se ostvarivanju zadataka koji se odnose na opštu pripremu deteta za školu:

  • Postizanju potpune samostalnosti i razvijenost kulturno-higijenskih navika
  • Razvjanju odgovornosti
  • Unapređivanju dečje komunikacije i spremnosti za saradnju
  • Razvijanju empatije i razumevanja za osećanja drugih
  • Podsticanju deteta da komunicira i aktivno učestvuje u svim zajedničkim aktivnostima
  • Povećanju interesovanja za socijalne norme ponašanja

U godini pred polazak u školu dete uči kroz aktivnu konstrukciju iskustava: posmatranjem, istraživanjem, igranjem uloga, rešavanjem problema. Igra je i dalje vodeća aktivnost, ali težnja da se nešto nauči postepeno počinje da se razlikuje od igre i ovaj motiv postaje vrlo izražen na prelazu sa predškolskog  na školski uzrast i on obeležava spremnost deteta za školski tip učenja.

Ovakvoj spremnosti za školu doprinosi posebna ili specijalna priprema koja se ostvaruje kroz specifične i konkretne zadatke:

  • Razvijenosti koordinacije pokreta i fine motorike
  • Izgrađivanje sistema znanja o okolnoj stvarnosti
  • Unapređivanje specijalnih sposobnosti i veština kao što je glasovna analiza reči, uvežbanost ruke za pisanje, orijentisanje u vremenu i prostoru, usvojenost osnovnih matematičkih pojmova
  • Razvijanje želje za saznavanjem i sposobnosti da se srazmerno dugo bavi određenom aktivnošću
  • Podsticanje kreativnosti, originalnosti i jedinstvenosti svakog deteta.
  • Izgrađivanje  pozitivnog stava prema školi i  učenju.